Ärr och blåmärken

Jag kom nyss underfund med en sak. Jag får ärr väldigt lätt. Kanske för att jag som många gillar att klia upp skorpor hela tiden, vilket gör att det läker fel och blir ärr. Men jag får fan ärr av allting nu för tiden. Typ myggbett och när katten rivit mig, väldigt små sår liksom. Som blir små ärr. Cyklade hem från bussen idag och fick ena pedalen upp på benet av misstag, en pedal med taggar på. Taggar som tidigare gett mig värsta ärren.
Det var bara små sår som bildades den här gången, men är ganska säker på att de blir ärr.

I så fall blir det tillsammans med mina andra ärr på benen typ mina 12:e ärr. Bara på benen.

Jag får däremot aldrig blåmärken längre. Det är också väldigt skumt, jag får ont som fan av ett slag och det ömmar flera dagar efter som ett blåmärke, kan t.om få lårkaka typ utan blåmärke.. Måste se till att bli slagen hårt eller något för att se om detta verkligen stämmer alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0