Jag funderar..

När jag någon gång då och då äter på Donken med lill-brorsan Joel på 10 år, då klarar han knappt att få i sig en cheeseburgare & Co. Rättare sagt, han äter typ aldrig riktigt upp, han blir för mätt.
Detta finner jag vara mycket märkligt.
.
När jag själv var 10 år så åt jag Big Mac & Co + en extra Big Mac.
En jäkla skillnad på måltider kan man tycka, en cheese vs. 2 Big Mac?
-Fast ungen har ju ett BMI på 16 när man ska ligga mellan 19-25 så det kan väl vara en av anledningarna. Eller inte, jag var själv like spinkig som honom när jag var liten säger mamma när jag retar honom.
.
Detta leder mig svagt in på en fråga till er som jag hoppas ni kan svara på:
Om man är svagt laktos-intolerant och även svagt gluten-intolerant som jag typ är, (Men inte fan bryr jag mig om det när det bästa jag vet att få i mig är glass) så undrar jag om det kan leda till att jag kan proppa i mig mycket mer skit än andra ungar, men inte riskera någon vikthöjning?
Detta och en hög ämnesomsättning liksom.
Någon som har en aning?

Kommentarer
Postat av: J

Makes no sense dude :O

2010-01-27 @ 22:37:15
Postat av: Anonym

Vad? Att kroppen inte tar upp laktos - och gluten produkter och det leder till att jag inte går upp av att äta massa glass?

Okej, de var bara en knasig hypotes

2010-01-28 @ 08:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0