Färgblind

Att vara "färblind" eller ha ett "defekt färgséende" som min farsa envisas att det heter, verkar ju jobbigt att ha.
Anledningen att han kallar det "defekt färgséende" är för att han själv är färblind.
Även mina två lillebrorsor är det.

Trodde förut att det var fett ovanligt att vara färgblind och att man då såg allt i svartvitt och nyanser, men egentligen är det ju bara att man har svårt att urskilja rött och grönt när de är intill varandra.
Och tre i min familj har det, och det upptäckte jag när jag tog hem sånna här färblinds test från skolan och provade på dem. Sedan letade jag upp ett på google och provade det med.
Min minsta brorsa Joel är värst, stackarn.

Life´s a bitch, huh?


Nu kan jag inte ladda över bilder från mobilen till datorn heller, för jag måste installera drivrutiner, drivrutiner som redan varit installerade men som någon idiot i familjen tagit bort.
Fan.
Då blir bloggen rätt trisst. Nåväl. Får lösa det på något sätt, antagligen genom att börja blogga på MacBooken.
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0