Det ska vara vad de är.

"Va, gillar du inte tomat? Men du gillar ju ketchup, då borde du gilla tomater?"
-Hur arg blir man inte på sånt? De är fan inte samma sak, tomat är tomat och ketchup är ketchup.

Som om man äter pomes frites, då smakar det inget annat än pomes frites så om de av en händelse smakar lite potatis blir jag inte glad, då kan jag lika gärna äta potatis.
Kall mjölk, har ni tänkt på det, att de inte smakar något egentligen utan bara är en kall vätska man heller i sig?
Men när den blir lite varm så smakar den och den smaken kallar jag just för ´mjölk´. Och de är inte gott.

Saker ska smaka som de smakar och de är vad de är. Hänger ni med?
Rostad lök är gott, rå lök är gott men inte stekt lök. "Men va, om du gillar lök borde du gilla stekt lök".
Nej, rå är rå, rostad är rostad och stekt är stekt, de är vad de är.
Punkt.

Kommentarer
Postat av: Cicicici

Bra!! Jag håller med.

2010-01-10 @ 20:20:51
Postat av: '

Shit alltså, livet är verkligen hårt ibland.

2010-01-11 @ 13:59:05
Postat av: Jadu???

Shit alltså, livet är verkligen hårt ibland

2010-01-11 @ 14:00:29
URL: http://livetärhårt.blogg.se/
Postat av: Jadu???

Shit alltså, livet är verkligen hårt ibland

2010-01-11 @ 14:00:56
URL: http://livetärhårt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0