Vad är det för problem!?

I morse var det en lite oseriös men ändå en aning spänning i luften då man satt vid frukostbordet och avnjöt ett perfekt microlagad havregrynsgröt. Mein kleine Bruder Morgan började gråta för att han inte hade spelat Modern Warfare 2 på exakt två månader från och med i idag och satt och tjurade överdrivet högt.
"Men vad är det för problem!?" skrek jag med en invandrarinspererad accent i rösten och han blev stel i blicken och kollade på mig. Sedan bröt jag ut i ett fniss och han kunde slappna av i ryggraden då han förstod att jag bara drev med han.
.
Senare på dagen i tunnelbanan på väg till skolan fick jag ett sms som lurade skiten ur mig och då sa jag lite halvhögt "Men vad är det för problem!?" på samma sätt som tidigare. Rätt som det är reser sig en huvudrakad kille från sin stol, vänder sig och går argt mot mig med mord i blicken. Sen ser han att det var jag som sa det, och inte en invandrare, så han sätter sig lugnt tillbaka i stolen, tar upp sin iPod högtalare och börjar spela "Mein kleine Krokodil".
Jag går funderat av tunnelbanan då den stannat, stirrar in i hans ögon och ger han sakta men modigt pekfringret och säger "Men vad är det för problem!?" och går iväg...
©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0