The Box

Det finns en ny film som heter The Box och den har jag inte sätt och vet inte heller om jag ens tänker se den. Men anledningen till att jag tar upp filmen här är för att den har ett schyst dilemma som handling. Ploten är nämligen så att ett ungt par en dag får hem en box. En liten låda med en knapp på helt enkelt. De får sedan veta att om de trycker på knappen får de en miljon dollar. Men haken är att något dör i världen, men någon de aldrig har träffat. Och i trailern upptäcker man att de inte tryckte...
.
Jag vill säga såhär att... jag skulle tryckt. Men de håller inte Willé med om, han tycker det är hemskt. Men liksom, om du aldrig träffat personen så kommer du ju aldrig träffa den heller eftersom den dör, så du vet antagligen inte vem det är. Då kan man ju bara tänka för sig själv att den som dog var en gammal tant som redan var nära döden då den led av cancer. Och så får man en miljon dollar liksom. Topp!
.
Hur skulle ni gjort? Diskutera... ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha lärarhubbe "diskutera", nää men jag skulle nog inte tryckt (ohh fyfan va kliché) men vafan.. fatta vilken ångest man skulle ha sen. Sen går man och undrar i resten av livet vem man dödade och på alla som drabbades av detta.. hHEHE hejdå

2010-02-24 @ 21:50:12
Postat av: Anonym

TRYCKT, MONEY BEFORE PEOPLE

2010-02-24 @ 22:22:29
Postat av: Anonym

Nej... man undrar inte för man intalar sig själv att de var någon som ville dö. Behövde dö. Om jag tänkte så skulle jag klara av det.

2010-02-24 @ 23:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0