Snacka skit bakom ryggen

MDS sa en klok sak idag jag vill dra upp här.

Vissa säger ju att man inte ska snacka skit bakom någon annans rygg. Men hur logiskt är det egentligen?
"Om man tycker att någon är en slampa, då går man ju inte direkt bara fram till henne och säger ´du är en slampa!´" - sa han.

Och det är ju jäkligt sant ju! Man besparar ju människan förmodligen förnedrandet och allt det där om man inte berättar för den. Att gå fram till någon och säga att den är fet är ju sjukt mycket elakare än att bara prata om det med andra kan jag tycka, om det inte behöver komma fram. Eller har jag fel?

Något jag tycker försig är "Visst, man kan snacka om andra, klart man gör det, men man behöver kanske inte snacka skit i onödan om andra".
Men det fungerar ju inte alltid. Eller för det mesta. Men det kunde. Borde.
Men ibland har man inte något att snacka om och då börjar man snacka illa om någon annan, man kan ju gå runt med en massa åsikter om vad man irriterar sig på med personen och vill få ut det, aight?

Nåväl. Tja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst om man snackar skit om folk man inte känner, det gör väl inte världen så mycket egentligen förutom att man anses vara en bitter person kanske xD men det riktiga "skitsnacket" tycker jag börjar när folk börjar snacka skit om kompisar.. Då är det mer "bakom ryggen" tycker jag i allafall HEHEh

2010-02-10 @ 18:26:45
Postat av: Anonym

.. och om någon sagt någonting i förtroende till en

2010-02-10 @ 21:24:33
Postat av: Hubbe

Precis. Men de är liksom en annan typ av grej en det inlägget handlade om. Men visst, det ska man absolut inte göra.

Men inlägget handlade mer om ytliga grejer osv.

2010-02-10 @ 21:49:58
Postat av: Anonym

men samma sak där ju, man snackar inte skit om en kompis även fast man kanske tycker att kompisens tröja är lite ful, däremot finner jag det mer okej att snacka skit om typ nån "stor" person som inte kan ta illa upp, typ "göran person hade en ful tröja på sig!!"

2010-02-10 @ 22:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0