Rottweiler till granne

Jag har precis hoppat av bussen och är påväg hem från skolan. Kylan blåser mig upp i ansiktet och biter fast i kinderna men jag klarar av det, det har ju trots allt varit värre för några dagar sedan. Medans jag går där i skymningen och har mina armar riktade rätt ut, så att jag går som stora korset för att träna axlarna.

Jag hör plötsligt ett ljud bakom mig. Ett aggressivt och smått skrämmande läte som inte alls är långt bakom mig och jag vänder mig om för att se vad det är men jag står i en kurva, så jag ser ingenting. Jag vänder mig tillbaka och börjar fortsätta gå men det dröjer inte länge förrän jag hör ett till skrämmande ljud och jag uppfattar att det är en hunds skall. Återigen vänder jag mig om och upptäcker till min fasa att det är en 13årig flicka som är ute och promenerar med sin rottweiler som nästan är större än henne.

Hunden drar i kopplet och flickan försöker hopplöst hålla emot då den upptäckt mig och vill ha en bit av mitt kött i sin käke. Tillslut sliter sig hunden loss och jag spärrar plötsligt upp ögonen ordentligt och mina pupiller vidgas snabbt. Adrenalitet rusar i kroppen då jag kutar iväg från hunden, men det är hopplöst, den är för snabb. Jag springer in i skogen för att försöka bli av med den, men jag snubblar på en kvist och faller mjukt ner i den pudriga snön. Jag vänder mig om så att ryggen är ner i backen och ser hunden springa emot mig med dreglande mungipa. Sekunden innan den ska ta sitt slutgiltliga språng för att hoppa på mig hör man flickans röst som uppskärrat men dock bestämt skriker ett stort "nej".

Hunden stannar tvärt upp och jag reser mig upp och börjar smått gå iväg. Jag tar upp en snöboll och kastar på hundfan, och sen springer jag snabbt som fan till mitt hus och stänger dörren.

Nää..© Men det var nästan true story, för de var fan en argsint rottweiler som ville hoppa på mig häromdagen hålld av en 13årig flicka! Men hon lyckades hålla i den besten.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0