Snart är det Halloween..

Och TV400 kommer sända skräckfilmer och rysare hela veckan. De blir nog många glada över. Men jag blir bara halvglad, för jag gillar inte skräckfilm så mycket - man missar ju halva filmen för att man inte vågar kolla?

Halloween ger en många minnen.
Ett av de skönaste är ifrån den tiden jag gick i 8:an tror jag.

Jonas hade helt random ringt mig och sagt att ja skulle komma hem till honom.
Där långt ut på Bullandö hade jag, Jonas, Jeppe och Tomas suttit och chillat när de slog oss att det var Halloween den dagen.
Vi gick genast in i Jonas lillesysters rum och började leta masker och kläder.
Efter att ha letat och hållt på i kanske 20 minuter slutade det med de här utstyrselna:

Jag: Uppdragna jeans, instoppad tröja, geeks.
Jonas: Väldigt rolig och läskig mask som föreställde någon skum gubbe.
Tomas: Var utklädd till en tiger.
Jeppe: Hade ett Emil-gevär och en Nazi-hatt.

Vi gick ut i Bullandö och började gå från dörr till dörr och säga "bus eller godis", 14-15 år gamla.
vi fick lite napp vid några hus, både godis, pengar och även några apelsiner.
På dem husen som vi blev nekade jävlades vi med. Ojojoj.
Vid ett hushåll började vi smeta in en bil med apelsinerna, vid flera andra kastade vi ägg på både husen och bilarna, och vid några andra ställde vi oss och urinerade.
Och de knasigaste var när Jeppe tog tag i en timer-dosa och slängde sönder den för att dem inte var hemma och vi då inte fick något.

Dagarna efter de där hade folket i Bullandö satt upp lappar där de stod nåt sånt här:

Vandalister härjade i går kväll klockan 20.00
Pojkarna i 16år åldern iklädda i mörka kläder kastade ägg på hus.
Ring om ni vet något...

De tyckte ja var ganska kul, både då och nu (;






 


Kommentarer
Postat av: jennie

hahaa ni var ju allt knasiga boys:P

Svar: The ugly truth

2009-10-25 @ 22:03:21
URL: http://jennlaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0