Alla helgonas dag. Typ?

Farsan drar mig upp ur sängen halv tolv och tjaffsar om att jag ska vakna och säger åt mig att äta frukost snabbt.

Jaha, varför då tänker jag och somnar om.

Men sen gör han om samma sak igen, så ja hajjar att nåt är lurt och ja lyder honom.
Tydligen skulle vi åka till kyrkogården, så de gjorde vi.
Åkte ända till Värmdö kyrka vid ängsvik och lägger lite blommor vid farfars grav och tänder ett ljus. Visst. De kan man ju göra.

Men. Sen bestämmer dem sig (som de i princip gör varje år) att de ska åka till Nacka kyrkogård också, för att pappas farmor ligger där, nån som jag och mina brorsor och kusiner aldrig träffat.

Så den här utflykten blev jäkligt lång för ingenting kände jag, ja ska fan begrava mina släktingar jäkligt nära där ja bor så ja slipper åka 6mil för att tända ett ljus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0