Om man dömer

Om ni dömer en person efter första anblicken (ja, de flesta gör det) vad är det första ni kollar på då, för att se vad personen är för en filur?
Själv kollar jag på vad personen har för skor, oavsett kön. Lite knasigt kanske, eller gör ni också det?
För om jag kollar ner och ser ett par gymnastik skor till exempel, då tänker jag ett stort och fett "NEJ!" i huvudet. Personen är då antagligen lite tråkig och mobbad.
Så tänker jag.
Sen går jag upp mot ansiktet och neråt till skorna igen och kan ändra mig, men det är svårt.

De första 7 sekunderna du träffar en person, det intrycket du får håller i två månader. Tjaaa.









Notera att jag skrev gymnastikskor, inte sneakers. - Det är en grymt stor skillnad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaaa men skorna är faktiskt bland de första man kollar på.. o typ kläderna lite... och typ "uttrycket" i ansiktet

2009-11-25 @ 18:51:39
Postat av: jimmööh

exakt så gör jag också, pjuxen säger allt



PS det är faktiskt 11 sekunder ;)

2009-11-25 @ 19:32:12
Postat av: Anonym

Nee.. är du säker? Är typ 99% på att det är 7.

2009-11-25 @ 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0