Billekar, vet ni?

När jag sitter i framsätet i en bil, på väg mot i princip vart som helst, så brukar jag bli uttråkad av att bara sitta där i bilen och inte göra något.
Då gör jag något som jag tror de flesta brukar göra, jag gör en av de flera olika "bil-lekarna".
´Vad fan är en billek?´ kanske ni undrar, och då ska jag ge ett exempel på vad det är.


Man sitter och fokuserar på en punkt på bilrutan, en liten smutsfläck till exempel. Så ska man genom att flytta huvudet se punkten ur olika vinklar och då få punkten att inte "träffa" eller "nudda" några träd eller andra grejer, typ lyktstolpar.


En annan billek jag brukar köra är att om vindrutetorkarna är på, så ska dem inte "landa", alltså åka ner samtidigt som man passerar en lyktstolpe eller vägmarkering. Så lite samma princip, flytta huvudet, se olika vinklar och undvik att träffa hinder.
Jag trodde att jag var ensam om de här men har hört flera stycken säga att de också gör så här eller någon annan billek, det finns ju fett många.
Brukar du göra någon?

Kommentarer
Postat av: jimmy

hehe, brukar köra dom. annars oxå vindrutetorkarna i takt till musik :P

2009-11-22 @ 11:50:49
Postat av: rob

jaaa! exakt

2009-11-22 @ 12:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0