Otur eller tur?

Första lektionen var So, sen No, tillsammans var det typ tre timmar, skitjobbigt!
Sen var det en enligt mig god lunch, potatisgratäng med kassler, käkade mig lagom mätt.
 
Sen gick jag och Pontus till bussen för att påbörja vår dags resa.
Vi åkte till Henriksdal, tog typ fett lång tid, men kom tillslut fram, så skulle vi klura ut vilken buss vi skulle ta därifrån för att komma till....Sickla!
Vi lyckades i alla fall komma dit och promenerade till Dieselverkstaden, där vi trodde vi skulle hitta Rytmus - Musikergymnasiumet, inuti bygnaden liksom. Men nänä, inte i första ingången, så vi provade nästa, och nästa, och nästa och hade då gått ett varv. Sen gick vi ett varv till runt den där jäkla verkstaden men hittade inge Rytmus.

Då tänkte vi att vi skulle vara smarta och läsa en karta överallt och såg att Nr.7 (Rytmus ligger på Markusplatsen 7) låg på andra sidan om hela Sickla, så vi gick dit, men upptäckte att huset vi sätt på kartan inte ens tillhörde Markusplatsen längre "Faan!" sa vi och gick tillbaka, detta hade tagit en timme. Då sa jag "äh men Pontus, ska vi göra de där smarta tjejer brukar göra, nämligen att fråga nån om vägen?" Ja svarade han och rätt som det var träffade jag på Lollo, som föru gick i Hemmesta, så vände hon sig och ba "Ah, ni ser det där jättestora röda huset där? - det är Rytmus"
Åååhh, tänkte man och gick dit och märkte att det låg precis där alla andra Gymnasium i Sickla ligger, så gick vi in där och märkte att det inte ens var något öppet hus.
Vi såg dock skådespelaren Tom Ljungman (Patrik i Patrik 1,5 och Linus i serien de halvt dolda) som går på Rytmus, coolt.
 Vi gick till bion där i Sickla och tänkte att vi kunde se något, men den öppnade inte förrän om två timmar så det sket vi.
Pontus sa då att vi kunde gå till Nacka Forum, så vi tog en lång jäkla promenad dit, men orkade bara en tredjedel innan vi hoppade på en buss.
 Väl där inne gick vi till Burger King och tog varsin Whopper Meal, men hörrni, GÅ INTE TILL BURGER KING för det var dyrt, man fick allt i en ful korg, ketchupen var inslagen i plast och hamburgaren hade inte ost, det ända bra var att ketchupen var Heinz.

Jag köpte en glass och sen gick till Media Markt för att Pontus ville köpa Halo 3, så i kassan:
Expedit: Är du 18?
Pontus: Va?
Expedit:  Oj, 16 menar jag?
Pontus: Ah, eller nä, men snart!
Expedit: Okej, då får du inte köpa det här utan nån vårdnadshavares underskrift.
Pontus: Haha, nää,du skojjar? ;)
Expedit:  hah, nej.
Pontus: Jo, du skämtar med mig?
Expedit:  nix
Pontus:  Jo du driver!?
Expedit: nej nej.
Pontus   Säriöst!!?
Expedit: japp
Pontus: Jävla skit!

Hela den här dagen kan ses som både posetiv eller negativ, otur eller tur. Pontus såg ju att det tog lång tid att hitta det, inget öppet hus, stängd bio, dålig mat, och 16årsgräns som negativt.
Men jag ska börja se allt på så bra sätt som möjligt, halvfullt glas, inte halvtomt liksom, så jag såg det posetivt att vi missade skolan, fick gå runt på promenad i sickla, käkade hamburgare och att äte en glass som bra grejer!

Nu orkar jag fan inte skriva mer, hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0