30 Minutes or Less

"If wanting a lot of money is gay, then, yeah, I'm Elton John."
Såg den här filmen innan lovet, kanske dags att jag tipsar jag om den!

Den handlar om Nick (Jesse Eisenberg, The Social Network) som är ett pizzabud som blir fastspänd till en bomb och tvingas råna en bank. Detta pga att den lata Dwayne och hans kompis Travis behöver pengar till att kunna anlita en lönnmördare för att döda Dwaynes rika pappa. Nick får panik och springer direkt till sin kompis Chet och de bestämmer sig för att tillsammans råna en bank.

Detta är då en komedi och en jävligt rolig en. Jag drack i och försig en halvliter cola, åt 200g Marabou choklad och såg den tillsammans med skrattandes Wille och Marcus. Jag tipsar er därför om att befinna er i ett liknande sinnestillstånd, fullproppade med socker och i ett roligt sällskap så tycker ni antagligen att den är skitkul.

Den började svagt och var till en början ganska ojämn men blev roligare och roligare när det väl drog igång, filmen fick ur mig många gapskratt liksom.
Och nej, IMDb betyget är inte högt. Det är en komedi?


Som vanligt med komedier bör ni inte se trailern då de drar de roligaste skämten. Trailern till den här sög dock och fick den att verka tråkig. Så se bara filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0