Benet är knas

Mitt vänstra ben är fuuucked.

Jag har tidigare fått ont längst ner på benet, innan foten börjar, typ smalbenet. Benhinneinflammation eller något liknande har jag trott. Har fått det två-tre gånger förut, antagligen för jag överbelastat mina små piprensare när jag kört sittande vadpress.

Nu har jag i alla fall återigen fått ont i mitt vänstra ben. Det smärtar på ganska bra när man belastar det, och när jag rör på det känns det som något RÖR sig inuti, som kugghjul som nätt och jämt rullar. Jag lät morsan känna på benet, men framförallt att LYSSNA på det och hon typ flippade. "Det låter som sandpapper som dras mot varandra!"

Hon är i och försig inte en läkare, men hon är däremot en hypokondriker med en läkarbok och slog snabbt upp fyra möjliga orsaker, alla liknande varandra. Stressfraktur eller vad hon pratade om. Ledvätskan funkar inte riktigt som den ska där vid benslutet.

Anywho. Hon har i princip FÖRBJUDIT mig från att träna mina ben de närmsta 2 veckorna. Vad fan ska jag då göra var 4:e dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0