Försova sig

Folk försover sig hela tiden. Nästan varje dag någon kommer försent för att de inte klarat av att gå upp i tid. Jag förstår inte riktigt grejen. Jag tror inte jag någonsin försovit mig, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

Om man snoozar tillräckligt länge så slutar mobilen snooza tydligen. Men jag snoozar aldrig. Visst är de sjukt skönt i stunden, men helt värdelöst sen. Man orkar aldrig gå upp och de fuckar upp hela dagen. Som förra veckan när jag råkat ställa klockan en timme för tidigt, då gick jag upp och han gå förbi föräldrarnas sovrum innan morsan stoppade mig och undrade vad jag gjorde uppe så tidigt. Då gick jag och la mig igen och sov en timme till. Sen slocknade jag hårt på bussen och nästan i skolan.

Så att snooza så länge att den slutar fungera och man somnar om har jag inte varit med om. Inte heller att alarmet ringer, man stänger av och tänker att "jag ligger och sträcker på mig i ett par minuter innan jag går upp" men då somnar och på så sätt försover sig... Det gör jag inte heller. För så fort alarmet ringer så bokstavligen hoppar jag ur sängen. En taktik jag lärt mig genom åren, då piggnar man fan till. De och en dusch det första man gör. Annars blir jag för trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0