Lillördag på ett fat

...Idag är det onsdag, även kallat lillördag och hela VGY är lediga i morgon, vilket leder till att vi fått en 'Lillördag på ett fat'. Men folk är tydligen redan mätta.

Folk ska plugga, jobba eller har slut på pengar. Detta gör att andra blir otaggade vilket leder till att taggade människor blir otaggade av alla otaggade. Logiskt. Det hela slutade med att jag blev otaggad på grund av att alla bangade av nämnda anledningar. Det faktum att vi har hela dagen på oss att plugga i morgon verkar ingen tänkt på. De enda som faktiskt skulle ut skulle till Baba Zonic, men det ligger på Söder. Där är det väl ingen fart? Ingen dans? Inget kul? Eller? Inte vad jag hört i alla fall, så kvällen slutade hemma.

Lika bra det kanske, gymmade nämligen idag. Och har tänkt att gymma i morgon också och det hade ju tagit stryk av alkoholen annars. Rygg/biceps/mage stod på schemat vilket jag (som jag nämnt förr) kallar för 'valkpasset'.


Vill man vara fin får man lida pin, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0