Smärta i trapsen

I torsdags så började Erik av okänd anledning göra dips mellan labbänkarna på sista lektionen. Det är brett som fan mellan bänkarna så det blir riktigt breda, skeva, jobbiga dips. Han gjorde några stycken och utmanade mig att slå honom.

"Challenge accepted' tänkte jag och satte igång, kämpade mig till 8 stycken, Erik skrattade. Sen kändes det lite konstigt i högra delen av tjurnacken. Ej uppvärd och konstig bred vinkel. Tänkte inte så mycket mer på det, hade tänkt köra shrugs (tränar nacken) senare på gymmet den dagen men tiden var knapp så jag fick vaska det. Nu i efterhand var det nog tur.

Det smärtar. Igår och idag. Det är inte träningsvärk som Erik fick för sig, nej, något är fel. Något har pajjat. Jag mördar trapezius med tigerbalsam och sväljer nu dagens tredje alvedon. Kan jag fått någon slags inflamation eller något?

Ska fan köra axlar på måndag, detta får fan gått över tills dess. Annars får jag kramp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0