Twilight orsakar epilepsi

"Immortals 3D kl.21.30 på Söder" hade Willé fått höra och åkte in till stan för att sedan bli fördärvad av sanningen, 21.30 på Saga, Breaking Dawn part 1.



Detta hade jag hört av morsan innan jag åkte in och skulle se filmen med några klasskompisar. Och  jag var lite orolig (fast mest på skoj) att en av dem faktiskt skulle råka ut för detta, då hon tidigare fått krampanfall.

Under förlossningsscenen hände ingenting (vad vi märkte i alla fall) men när Jacob blev präglad så hörde man någon tjej ropa ut i biosalongen "ring 112!". Det lät som ett skämt så i några sekunder till tittade man vidare på filmen, men sen började dem ropa åt personalen att stänga av filmen och ringa ambulans och då blev det en jävla märklig stämning i salongen. Tyst. Stelt. Folk tog upp sina mobiler, en pojke på runt 14 år satt lutat mot sin mamma, helt borta.

Wille sa att han sett honom skaka lite men det hann jag inte se. Det kändes så sjukt att det hände när man var med. Pojken fick hjälp ut av sin mamma och gick ut med sin familj ur salongen och vad jag förstod så kom en ambulans och hämtade honom.

Efter några minuter hade de spolat tillbaka filmen en bit och så såg vi klart den. Läskig grej. Kan inte ens tänka mig hur stämningen måste vart när jag låg och hade krampanfall efter min hjärnskakning, låg och tuggade och fick blodig mun och bakåtrullade ögon. Lär ju varit rätt... Hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0