På tal om tv-serier..

..Nu när The Wire är över för mig, då har jag återgått till två andra serier.

Håller nu på att se klart den sjunge och senaste säsongen av How I Met Your Mother som jag abrubt slutade se efter två avsnitt då jag började se på The Wire och även min favoritserie, Dexter.

Kul faktum: I femte säsongen av The Wire så ser en grabb på Dexter, "hey look, it's a show about a serialkiller, but he only kills other serialkillers!" säger grabben. Och nu är jag igång igen med det, känns skönt!

Michael C. Hall som spelar Dexter gör det så jävla bra, han är så slug! Så utskuren för rollen. Han är traumatiserad sen barndomen då han såg sin mamma blir mördad med hjälp av en motorsåg och det har fastnat i honom, han har väldigt svårt att ha empati för andra eller ens känna känslor själv och är lite socialt handikappad. Därför är denna scen så otroligt kul om man sett Dexter och liksom känner karaktären:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0