Risken med att träna på morgonen

I morse så var jag på gymmet. Ben/bröst/mage blev det.

Jag körde bänkpress och la först på 15kg på varje sida, som tillsammans med stången blir 50kg. Därefter la jag på 10kg och tillslut en 5kg och räknade för mig själv att det nu var 65kg som var dags att pressas.
   Jag lägger mig ner på bänken, andas in. Andas ut. Tar ett djupt andetag och tar loss stången från "hyllorna" och pressar den en gång. "Jävlar vad tugnt det var... Aja, är väl lite trött, kanske inte orkar 65kg med flera reps nu såhär på morgonen, men jag gör väl 6st i alla fall" tänker jag.
   Så jag för sedan ner stången en gång till mot bröstet, men sen orkar jag inte lyfta upp den. En liten känsla av panik smyger sig på, men ännu värre är pinsamhetskänslan då jag inte är ensam på ryssavdelningen på WC. Utan att be om hjälp får jag rulla ner stången mot buken, sätta mig upp, och sedan hasa mig lite och rulla ner den till golvet.
   Sen när den stod där på marken började jag räkna och kom på att jag la 15 kg extra efter att stången redan vägde 50kg, men jag la ju självklart 15kg på andra sidan också, vilket resulterar i att stången inte vägde 65kg, utan istället 80kg. Inte bra att vara trött och träna..

Men soft, då har jag alltså klarat att maxa 80kg en gång.

Rita en bild för att illustrera hur ont de gjorde
när den låg där och ja inte kunde trycka bort den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0