Glass och lite sånt

Vaknar upp och mår dåligt. Det tar alltid halva dagen innan baksmällan försvunnit, men sedan är det skönt som fan. Särskilt när morsan lagar lövbiff med bearnaise till lunch och det sedan blir hallon - och gräddkola glass till efterätt.

På tal om glass, jäklar vad hemglass retas med en alltså. Jag låg och solade lite när jag hörde den sommarkänsleladdade tutan från hemglassbilen och en minut senare var jag påklädd och ute och farde med cykeln i jakt på glass. Jag ville ha en Smack Lakrits som man typ bara kan köpa från hemglassbilen och som jag inte ätit på år, så jäklar vad jag cyklade. Men tutan hördes bara var 5:e minut och först hörde jag den söder om mig och cyklade dit men 5 minuter senare hördes den väster om mig och så vidare, men jag hittade den inte. Sedan kommer mamma hem från något bröllop hon sett på och då hoppar jag in i bilen och åker runt med henne och letar.

40 minuters letande efter glass blev det igår, men hittade den aldrig. Nu har jag kollat upp tiden då den är här nästa helg. Då jäklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0