Combipass

Jag var ledig hela dagen igår, och när jag är ledig orkar jag aldrig träna. Omständigt att ta sig till gymmet liksom. Så istället fick jag trycka ihop två pass i ett idag.

Det blev ett bröst/biceps/ben-pass som såg ut såhär:

10 Bänkpress 60kg
10 Chestpress i CC 64kg
8 Lutad hantelpress 23,5kg (riktiga..)
10 Shrugs 67kg

10 Scottcurl 40kg
10 Stående stångcurl 35kg
8 Hantelcurl 13,5kg

10 Benspark 64kg
10 Bencurl 43kg
15 Vadpress 50kg
12 Utfall 13,5kg


Förresten snackade jag med en snubbe som nyss börjat på Worldclass, och frågade om han fått något träningsschema än. "Ja, och ett matschema" svarade han och jag började sjävklart ställa en massa frågor om detta. Fick fram ganska sjuk grej på hur mycket man skall äta. Vad som menas med ordentligt är något mer än en frukt, men vet inte riktigt vad men antar att det är typ ägg, en protein bar eller shake liksom. 
Jag ska prova att följa detta i några veckor, bara för att se hur jobbigt det är och om man går upp nåt kilo. Börjar efter semestern.

Mål 1. Frukost
Mål 2. Frukt eller dylikt på väg till skolan
Mål 3. Frukt eller dylikt innan lunchen
Mål 4. Lunch
Mål 5. Mellanmål, ordentligt.
Mål 6. Middag
Mål 7. Mellanmål, ordentligt.
Mål 8. Kvällsmat, ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Lär ju inte gå upp ett kilo på en vecka

2010-12-08 @ 19:38:56
Postat av: Matte

Vafan ska du äta en frukt för? Finns ju inget värt å hämta i det. Sen skulle inte du fixa 6 pack genom att deffa och köra cardio? Rörigt..

.

Du får nog räkna om dina kilon på Scottcurlen då 40 kilo är fan brutalt mycket, ännu mer osannolikt då du kör 13.5 med hantlarna och där kan du hjälpa till med kroppen. + att du kör med 35 kg med rakstång stående, där du också tar i som fan med kroppen..

2010-12-08 @ 19:46:14
Postat av: Hubbe

Jag kan gå ner två på en, så om man käkar jävligt mycket kanske man kan gå upp ett... Måste ju prova. Men som Matte sa skulle jag deffa och köra cardio, så ja får väl dra den där dieten efter semestern.



40 kg inkluderar stången på 20kg. Likaså stående stångcurl, det är ej raktsång utan samma som ja kör scottcurl med. Så därför är de inte speciellt mycket.

2010-12-08 @ 20:29:46
Postat av: Hubbe

Frukt innehåller bra vitaminer och kalorier, bara något att hålla igång förbränningen med.



Har dock inte själv snackat med PTn så har inte så detaljerade svar. Ska snacka me han nästa vecka.

2010-12-08 @ 20:31:01
Postat av: Matte

Då ere ju frågan vad du äter för jävla frukt.. Fetaste frukten är banan och den innerhåller max 150 kcal.. Vet inte om det är specillet kaloririkt. Sen är ju frågan vad du ska med vitaminer till? Förbränningen, ska du äta som ett djur för att du ska förbränna så mycket som möjligt? Låter ju logiskt...?

.

Okaj, som sagt, räkna om vikterna på Scottcurlen

2010-12-08 @ 21:19:59
Postat av: Hubbe

De var banan som de var tal om också. Men jag har som sagt inte så mycket mer koll än så, ska se vad han säger nästa vecka.



Vadå räkna om? Stång 20 kg, 10kg på varje sida -> 40kg.

Elllleeer?

2010-12-08 @ 22:13:03
Postat av: Matte

Okaj..



Tror inte stången till Scottcurlen väger 20 kilo nämligen, då Scottcurl är en koncentrationsövning för biceps så är det omöjligt att ta mer i den än i vanlig Skivstångscurl då du kan hjälpa till med rygg och underarmar mycket mera. Sen är en Internationell stång (som väger 20 kg) alldeles för stor och lång för att använda på den övningen, tror nog den ligger på 8 kilo, tyvär.

2010-12-08 @ 22:49:28
Postat av: Hubbe

Men vad faaaaan. Frågade ju förut vad den vägde och då sa du 20kg, och nu 8.... Vad är de för stil. Jag kan dock ta mycket mer när jag sitter vid scottcurlen än står, ofta detta är märkligt?



Trodde den låg på åtminstonde 15kg, inte 8? :O Nu är man fan ledsen i ögat.

2010-12-08 @ 23:07:21
Postat av: Matte

Haha, men vafan. Du frågade typ vad en "stor" stång vägde.... Hahah synd hubert. Klart som fan det är märkligt? När du står kan du ju hjälpa som fan med rygg och annat som sagt.. När du sitter är det ju endast biceps som jobbar

2010-12-08 @ 23:08:51
Postat av: Hubbe

Får jag väl lägga på 12 kg så det blir 40 kg, japp så blir det. Blir väl 4 reps kanske, men vad fan.



Jag kan i alla fall ta mer sittande än stående då det blir mer specificerat, och den där rygggrejen fuckar bara ur för mig.

2010-12-08 @ 23:17:25
Postat av: Matte

Hahah, kör på (?)



Låter bara sjukt, något måste vara fel

2010-12-08 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0