Min bror går på TV-spels avvänjning.

Fakta: Min lillebror Morgan spelar TV och dataspel från att han kommer hem från skolan vid 15.15 till 22-23 på kvällen. Självklart äter hann därimellan men detta gör han snabbt och en middag tar högst 10 min för honom. Om någon i familjen fyller år och släkten kommer sitter alla tillsammans, förutom Morgan. Om familjen sitter och kollar på TV gör hela familjen oftast det. Förutom Morgan.


Sitter där med en öronsnäcka och snackar live.


Abstinens
När jag kommer hem sätter jag mig vid datorn och slår på strömbrytaren. Men ingenting händer.
Men vad nu då, tänker jag och frågar rätt ut i huset vad det är för fel med datorn.

Joel svarar att pappa har stängt av elen till datarummet och till playstationet så att Morgan varken ska kunna spela data eller TV-spel. Jag skrattar ut högt och går och kollar vad Morgan gör och han ser på film, men den är precis slut när jag kommer in i rummet.

Morgan reser sig och går till pappa och frågar om han kan slå på strömmen, för att han har väntat i sex timmar på att han ska göra det. Men det tänker pappa minsann inte göra, för han ska visa Morgan vilket begär han har av att få spela och Morgan blir ledsen. Han har helt enkelt abstinens, för han finner ingenting annat att göra i huset än att spela. Det är det enda som kretsar i hans huvud. Han börjar gråta.

Jävla idiot, tänker jag, det är väl bara hitta på nåt.


Nu har farsan slagit på strömmen till datorn så jag kan göra en labbrapport, men playstationet kommer förbli avstängt tills vidare. Hah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0