Det snurrar i min skalle

Jag brukar i regel ALDRIG få huvudvärk, typ en gång i halvåret kanske.

Men under de senaste veckorna har jag fått det betydligt oftare. Vi pratar varje dag. Vi pratar FLERA GÅNGER om dagen. Vi pratar VAR TREDJE TIMME ungefär.


Min teori har varit koffeinabstinens. Att jag blivit beroende av koffein och när jag inte får det, ja, då får jag ont i huvudet. Och det kan mycket väl vara så. I Jacked XX som jag dricker varje gång jag ska träna (vilket nu är VARJE dag) så får jag i mig en rejäl dos koffein. Sen dricker jag kaffe på det också någon gång under dagen. Detta kan då skapat mitt beroende.

Men jag börjar undra om detta verkligen är boven. Det kan mycket väl vara det, men det känns nästan som om det är något annat då huvudvärken kan fortsätta, även fast jag fått i mig kaffe eller jacked.

Jag har varit "sjuk" i flera månader, främst haft hosta men till och från även varit snorig och liknande, smått förkyld, helt enkelt. Det är jag nu för tillfället. Och det skulle ju faktiskt kunna vara så att jag fått någon släng av bihåle-inflammation. Något är det ju.

Dock så har Matte och börjat få ont i huvudet och han dricker Jack3d så det känns ju som att det är boven, koffein alltså. Fast det kanske är både och? Bihåle-inflammation OCH koffeinberoende? Eller ska inte huvudvärken försvinna när man har abstinens när man väl får i sig det man vill ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0