Dag 20

Jag och Matte har hamnat i nån slags gym-symbios då våra scheman är likadana nu, vilket är grymt när man tränar, att ha någon att kötta med. Dock så hoppade han över att träna igår och för att inte "fucka upp schemat" så körde jag crossfit* istället för axlar på min 20:e dag jag tränat i sträck.

Började med att jag körde 10, 6, 4 på chins och toes to bar*, sved till som fan på mina valkar i händerna så kunde inte riktigt köra ordentligt på den.

Sen blev det 70kg marklyft och burpees*, 10 reps på båda, sen 9, 9, 8, 8... 1,1. Jag har kondition i klass med deltagarna i Biggest Looser så att köra crossfit var inte det roligaste alltså, blev trött som en koala. Tur att jag inte tog tid för det skulle bara vart pinsamt, det gick så förbaskat lång tid.

Sen dips och armhävningar, 8 reps ner till 1. Där gick det däremot bra, borde fan klocka mig nästa gång så jag har en tid att förbättra (Det här tvingade jag sen även farsan att göra, gick mindre bra för honom, hehe).

Inte var jag klar då inte. Scottcurl* och crunches i maskin kördes, även nu från 10 reps ner till 1. Sen avslutade jag att tävla med farsan, vi körde plankan - och det aset vann! Måste slå honom nästa gång, pinsamt alltså.



*Crossfit - Man supersetar mellan två eller fler övningar vilket har gått och blivit en sport i sig.
*Toes to bar - Man hänger i ett chinsräcke och drar upp benen mot stången, magövning.
*Burpees - Armhävningar kombinerat med upphopp
*Scottcurl - En böjd bicepsstång man kör curls med, sittandes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0