Thor

Otroligt dålig jag varit med filmtips på senaste tiden, har inte orkat skriva... Men men. För några veckor sedan såg jag Thor med brorsorna.


Tryck som vanligt på bilden för att få se lite rörligt material. De är från början en serietidning baserad på åskguden Tor från Asatron. Torsdag åde, ja, ni vet.

"Huvudrollen i berättelsen innehas av Thor, en mäktig men arrogant krigare vars vårdslösa beteende återutlöser ett uråldrigt krig. Som straff förvisas Thor till Jorden, där han tvingas leva bland människor. När den mest ondskefulla skurken i hans hemvärld sänder sina mörkaste styrkor för att invadera Jorden, inser Thor snart vad som krävs för att bli en äkta hjälte."


Jag gillade första halvan av filmen. Men sen blev den 'bara helt OK' andra halvan. Mest på grund av miljön faktiskt, tyckte inte riktigt om småstaden mitt i öknen. Egentligen var den väl bra. Men de kändes, precis som Captain America, som en transportsträcka inför Avengers som kommer nästa år. Den längtar jag dock efter: Captain America, Thor, Hulken och Iron Man i en film. Kan bli fett, eller flopp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0