Min mobils sista andetag

Jag har haft min mobil i några år nu. En Sony Ericsson G900. De närmar sig tre år. Efter att ha haft abonnemanget i två år skaffade jag ett nytt. Men jag har nu kommit underfund med att man efter två år inte ska förlänga, man ska byta. Byta mobil.

Min mobil lever sina sista dagar. Den påstår att de inte finns något minne kvar. Trots att jag rensat den. Från anteckningar, från sms, från bilder. Och den startar hela tiden om sig själv. Jag kommer om och om igen endast till pinkods-steget. Sen börjar den om. När man mirakulöst fått igång den och trycker knapplås, då kan man bara trycka på just knapplås-knappen, annars blir skärmen svart. Och den laggar något så outhärdligt. De går i princip inte att skriva några sms. Faktum är att den tror att den är så full att den inte kan ta emot fler sms.

Jag behöver en ny mobil. Är ruskigt sugen på iPhone 4s. Men är rädd att man endast kommer kunna köpa den med ett abonnemang i början. De första halvåret, att man inte kan välja på olika utan bara ett företag har den möjligheten och att de blir ett dyrt jävla abonnemang som skall betalas i två års tid.

Men något måste göras. Snart exploderar min mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0