Man hälsar inte på bussen

Jag kom att tänka på en sak när jag satt på bussen idag. Men ser människor man känner, men man hälsar inte. Det skulle börja bra första minuterna men det håller aldrig någonsin de 40 minuterna det tar att åka in till Slussen. Så man hälsar inte på någon på bussen och ingen man känner sätter sig bredvid en. Förutom typ Mange som jag alltid åker tillsammans med men vi kan sitta och vara tysta en hel resa utan att det är stelt. Så är det knappast med alla, därför hälsar man inte ens.

Om man däremot träffar samma personer på fest så är ett "heeej!" självklart och likaså en fet kram, eller ett kraftigt handslag om det är en kille. Kan dock bli en kram där också, beroende på hur pass full man är. Då hälsar man i princip på alla, då är alla glada och utåt. Till skillnad från bussen där alla är trötta och inåtriktade.

Det beror antagligen på att man på fest kan hälsa, snacka lite och sen gå vidare. På bussen är man fast, om man väl börjat snacka är man körd. I alla fall jag, förr kunde jag vara lite frank och bara dra upp iPoden efter ett tag och börja lyssna på musik, men jag har ju inte haft den möjligheten det senaste halvåret. Så då får man i sånna fall försöka somna, vilket jag i allmänhet alltid försöker på en buss.

På fest är man dessutom alkoholpåverkad och då blir allt mycket mindre stelt, därför kan man gå fram och snacka med personer man inte har nett skit att snacka om egentligen. Sen är det bara att gå och dansa om det ändå blir så pass stelt.

Så om jag inte hälsar på er på en buss, ta inte illa upp. Jag kommer hälsa senare.

Capisce?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0