Man blir strandsatt utan mobil

I veckan gav jag upp hoppet om min gamla Sony Ericsson och fick låna Willes gamla mobil. Och den rackarn hadesjukt lång batteritid märkte jag. Men inte tillräckligt för att överleva helgen och då Wille glömde dag efter dag att även låna ut en laddare till mobilen så dog den. Så nu när helgen kom satt jag med en mobil utan batteri och då blir man strandsatt.

Jag vågar inte ut och härja på stan utan mobil. Hur ska jag kunna få tag på folk om man åker till fel ställe, om jag vill veta vart saker ligger eller om man ska möta upp folk? Nej, det vågade jag inte.

Lugn helg med andra ord. Middag hemma hos farmor igår med kusinerna, sånt är mysigt. Sen tog föräldrarna fram massa goda flaskor man kunde shotta från, blev lite förvånad. Så där satt man och smuttade på Turkisk Peber, Jäger och Seaman's.

Gott.




Men ingen mer strandsättning. Nu i veckan får jag min nya mobil! Det blev tillslut en Samsung, är fortfarande förvånad själv över mitt val, att det inte blev en iPhone liksom. Jag körde lite rebellstil, en Galaxy SII blev det.

Blir nog tokbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0