Drive

I don't sit in while you're running it down. I don't carry a gun. I drive.

"Drive" handlar om en stuntförare från Hollywood (Ryan Gosling) som drömmer om att slå sig fram på de professionella racingbanorna. Samtidigt som han frilansar som förare i den kriminella världen för snabba pengar. Han bekantar sig med sin granne Irene och hennes son och fattar tycke för dem båda. Efter att ett rån med Irenes nyutsläppta ex-fånge till man går fel retar han upp några av Los Angeles farligaste män och situationen blir minst sagt knivig.

Jag förväntade mig en bra film och det fick jag. Kan förvarna er om att det här inte är en actionfylld bilfilm som The Fast and Furious utan en bra, uppbyggande och vacker sådan. Lugn men hård, våldet är realistiskt och brutalt och skådespeleriet är grymt. Musiken var 80-tals inspirerad och en gång tyckte jag mig höra det oscarsbelönade soundtracket från the Social Network. Regissören vann pris för bästa regi på Cannes och är tydligen dansk, det ni.

Kort sammanfattat en väldigt bra film, ett måste att se 2011! Kommer på bio den 18 november.
Se inte hela trailern. Se första 30 sekunderna typ. Den spoilar alldeles för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0