Bojkotta Fittis

De finns en restaurang som vårt matkort fungerar till. Tyvärr, måste jag tillägga. Denna kallas för Fifi's men jag kallar den, omoget måhända men med all rätt - för Fittis.

Detta kök och bar serverar husmanskost som de slevar upp på en tallrik så fort man betalat. Och lokalen påminner mig starkt om en skolmatsal och likaså maten. Man får alltså känslan av att man betalar 65kr av Värmdös skattepengar till skolmat, och inte typ 20kr som de var back in the days, såsom skolmaten kostade.

Förutom att de ser ut som en skolmatsal, slevas upp samt smakar som skolmat så gick detta förut på 65kr. Ända tills den här terminen har vi kunnat ta ut 60kr om dagen på vårt matkort vilket betydde att man fick betala 5kr själv av sina egna pengar. Detta kan låta lite, men på ett gäng läsår om man äter där någon gång i veckan blir de en liten summa. Mest en symbolisk summa i och försig, men jag gillar verkligen inte principen att betala med mina egna pengar för den maten.

Men denna termin så ändrade skolan så att de gick att ta ut 65kr på matkortet. Jag blev väldigt glad, man skulle nu slippa ta med sig en extra femma till skolan ifall att idiotvännerna (i denna fråga är dem idioter) bestämde sig för att äta på Fittis. Och så var de så, ett tag. Men för några veckor sedan ändrades de. Restaurangen höjde priset. Från 65 kronor till 70, så att man återigen behövde ta med sig fem kronor.

Skolan höjde alltså så att eleverna skulle slippa ta med sig egna mynt (jag har inte ett stor låda med massa växel hemma, varför skulle jag ha de?) för att äta. Och så höjer idioterna så att eleverna återigen behöver ta med sig pengar! Vad i helvete? Äcklig skolmat. Äcklig lokal. Sjukt ovärda pengar.

Härmed bojkottar jag Fittis för livet. Jag går hellre själv till t.ex Subway än äter där.

Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0