Fyllejakt i skogen

Jag vaknar upp. Jag sträcker på mig. Jag är törstig, hungrig och benen gör ont. Vad hände igår?

Jo, min vän Erik som har sitt landställe 40 meter från mitt hus hade med sig fem vänner ut igår, som han har ibland. Och igår, likväl som dem andra gångerna var det spårat chillkrök som gällde. Vi bestämde oss för att mitt i natten ge oss ut på jakt i skogen. Beväpnade med luftgevär och krocketrack och ficklampor började vi traska, "genom en av portalerna" som Erik sa. Det var mörkt, blött och halt och det dröjde inte länge förrän jag ramlade första gången.

Vi satte oss ner för att "inta proviant" (dvs dricka öl) och en av grabbarna började fälla ett träd. Vi kämpade som fan med att få av trädet, det var lite halvsvårt med krocketrack, luftgevärskulor och jumpkicks. Jumpkicks som ledde till att jag halkade på trädet och ramlade, slog i vänstra benet.

Vi hittade inga jaktbyten men ett hus som tydligen påminde om något från filmen The Blair Witch Projekt, så då blev alla rädda och så sprang vi tillbaka. Men då märkte vi att vi inte visste vart vi var. Men efter några minuter hittade vi en stig. Jag ramlade någon till gång och denna gång slog jag i en sten över knät på högra benet.

Vi hittade tillbaka tillslut. Jävlar vad roligt det var - då.

Nu gör det ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0