Glassigt

"Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng" sjöng man när man var liten med melodin som kommer från hemglassbilens nostalgiska tuta. Igår hörde jag denna men tänkte först "Nej, den åker säkert förbi nu, det är ingen idé." Men sedan runt tio minuter senare ekade låten igen över Strömmadal - Jag har dock ingen veckopeng och är nu en man, så låten stämde ju inte direkt överens på mig när jag igår rusade ut ur huset. Jag hittade dock inte bilen och gick lite sorgset hem igen. Men efter ytterligare fem minuter så hör jag det en tredje gång. Nu eller aldrig tänker jag och springer ut igen. Och till min stora glädje så hittar jag denna blåa skönhet ståendes i en vägkorsning.

Jag ger chauffören pengarna och tar med glädje emot det unika kartongpaketet fyllt med 8st smack laktrits. Man kan bara köpa denna utsökta glass av dem så att det gick på 89kr bryr jag mig inte om.
Jag har räknat med idag och igår ätit 3 av dessa glassar redan. Sedan åt jag en Nogger när jag var ute på Sollenkroka och övningskörde med morsan och sen även lite gräddglass med blåbär idag.

En glassig helg, helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0