Egoistisk simmare

Jag jobbade idag. För er som inte vet de är jag badvakt/kassör/städare på Gustavsbergsbadet.

Det var några tävlingar. Antar att det var som något slags avslut innan sommaren tror jag, och detta ledde till att en jävla massa personer var där som publik. Men tävlingarna var klara vid 19 så en halvtimme efter det hade typ alla lämnat badet. Vi började stänga ner, men rätt som det var dök det upp en man. En man iklädd röda shorts, ryggsäck och glasögon på ett flintskalligt huvud.

Denna man tillhör den såkallade "Masters-gruppen" som brukar träna från 19.40 till 20.45, och han frågade om det var som vanligt, träning i dag, trots att det hade hållits tävlingar innan. Vi visste inte om de stämde eller ej, så han fick träna.

Tror ni inte han inte var klar förrän 20.50 eller?? Han upptog alltså badet HELT SJÄLV i drygt en timme och vi gick bara runt och väntade, och väntade. Fan vad irriterad jag var. Kunde han inte förstått att han var orsaken till att vi fick sitta kvar på jobbet till 21 istället för 19.30?

Fan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0