Dags att bli pirat igen

Igår ändrades allt.

10h får man lyssna på spotify med gratisversionen och endast 5 gånger per låt, i månaden. Detta för att dem vill att fler ska köpa premium. Eller åtminstone den versionen som hittils har varit gratis för 49kr i månaden.

Spotify som höll på att rädda musikvärlden från pirater. Jag använder det endast på datorn för jag har varken en smartphone eller iPod touch. Så att jag skulle köpa premium eller unlimited skulle vara helt onödigt.

Så nu är de youtube, soundcloud och thepiratebay som gäller igen. Så hoppa ombord mina vänner, hissa seglen och lätta ankaret - de är dags att bli pirat igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att inte kunna betala 49 kronor i månaden för obegränsad direkt tillgång till i stort sett all världens musik (ja ja vet att Beatles mfl inte finns) känns ganska ove-igt...

2011-05-02 @ 23:21:26
Postat av: Hubbe

Argh! Betala 49kr i månaden för att endast lyssna på de hemma? De är en B&J i månaden för fan! Ner i havet, hajmat

2011-05-03 @ 10:37:21
Postat av: willé

håller faktiskt med hubbe i detta fallet. innan spotify kom så betalade jag inte för musik. så jag förstår inte varför jag ska göra det när spotify försvinner. och när du inte ens har koll på din fakta som hubbe poängterar så är du förmodligen för dum för att ladda ner musik på ett effektivt sätt.

2011-05-04 @ 02:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0