När man väl kan använda sitt leg

Igår skulle jag prova att använda mitt leg. Jag gick och köpte snus åt en kompis, Göteborgs Rapé, lössnus.
"52 kronor tack". Dyrt jag vet, men jag betalade. Sen var det inget mer med de.

Han tog inte mitt leg, jag som så gärna ville dra upp de och bevisa att jag var 18. Bevisa att jag nu får köpa tobak i affärer. Det jävla aset.

Senare på dagen gick jag till Coop i slussen. Jag hade tidigare där försökt köpa en Burn, men till min förvåning inte fått köpa den trots att jag dragit upp mitt leg, för jag inte var 18 men trodde man bara behövde vara 15. Så jag fick då ställa tillbaka Burnen. Sjukt pinsamt.

Den här gången köpte jag också en Burn. Men han som jobbade där och skulle checka leget drog bara sitt magnetkort vilket godkände köpet och att jag var 18 och så var jag klar. Än en gång hade jag inte behövt visa mitt leg.

VAD FAN!?

Kommentarer
Postat av: J

hände mig också, tror det handlar mer om utstrålningen, vilka vibbar man sänder ut liksom. 18+ vibbarna är dom duktiga på att känna igen

2011-04-01 @ 17:02:17
Postat av: Hubbe

Kan fan tänka mig de. Dem ser att man små-ler, att man ser stolt ut. Dem jävla asen, haha

2011-04-02 @ 12:19:24
Postat av: Pauline

Håller med J, det handlar om psykoligin typ, men de är skitstörigt!! var med om samma sak, att inte behöva visa legget, jag drog upp de ändå bara för att :p

2011-04-02 @ 19:25:12
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Hubbe

När jag och Wille sen till slut i centralen skulle visa legget för att köpa varsin bärtz, ja då skulle man vara 20 år.... Nekad blev man, KUL.

2011-04-03 @ 20:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0