Jordnötssmörsförsök, fail.

Mr. Extremtbiff hade på sin blogg tippsat om att man kunde köpa jordnötter och göra sitt egna jordnötssmör. Så därför hade morsan min vart snäll och köpt 1kg jordnötter till priset av vad en burk på 0,35kg jordnötssmör kostar. Nice tyckte jag. Tills jag skulle prova att göra smör. Man skall tydligen endast ha en liten klick smör, och sen låta fettet i nötterna i sig bli ett smör. Men detta fungerade inte för mig. Det blev såhär.



Åt upp en tredjedel, sen slängde jag det, skitsvårt och äckligt att få i sig. Jävla trisst alltså. Hur gör man?

Kommentarer
Postat av: Matte

Det är ju omöjligt att misslyckas? Hur gjorde du?

2011-03-12 @ 08:18:17
Postat av: Hubbe

Jag vet inte, blev så jävla förbannad.

Kanske var FÖR billiga nötter. Eldorado liksom.

2011-03-12 @ 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0