En dag med Nico

Jag och Nico har varit med på "Skapa film" på den nya ungdomssatsningen Gurraberg - Ungkultur på Värmdö och igår var det dags för en tjej i gruppen att spela in sin film som hon skrev manus till, filmade och regisserade. Jag och Nico fick ställa upp som skådisar, och vi åkte därför till Västerbron (stoppad av björnfittan på vägen) för att spela in. Jävlar vad högt det var (8m högre än Djurö)! Tänka sig att Skurubron ändå är högre, det är mäktigt det. Ruskigt kallt var det också, blåste som fan. Vi fick lov att basta som attan på WC efteråt.



Efter gymmet åkte vi hem till Nico, skrev manus till vår egna film och lite sådant. Han spelade även in låten som skall spelas i slutet av vår kortfilm, med gitarr, piano och munspel. Helt vild är han!


IDAG spelade vi in vår egna film på - en buss. Det var roligt. När vi var klara med inspelningen drog vi tillbaka till Gurraberg för att klippa ihop, och erfaren som jag är (vi använde vanliga, hedliga iMovie9) så gick de på drygt en timme. Jävla rolig blev den, jag spelar huvudrollen.

På fredag är det premiär för filmerna då Gurraberg öppnar för allmänheten, ungdomar mellan 16-25år! Jag ska banne mig försöka fixa så dem hamnar på Youtube också, skulle ju minst sagt vara ganska trisst annars.

Kommentarer
Postat av: cici

Fett nice :D

2011-03-02 @ 22:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0