SUPER 8

Igår åkte jag in till stan med pappa och ena lillbrorsan. Vi satte oss på trappan vid Hötorget i väntan på bion och åt ett halv kilo bigaroer. Extra söta, såklart. Sedan var det biodags på Rigoletto salong 1.

Storyn utspelas i en småstad i Ohio i slutet av 1970-talet där ett gäng tonåriga vänner ägnar sig åt att spela in zombiefilm (i filmformatet Super 8) och kära ner sig i söta klasskamrater. Under en kvällsinspelning bevittnar de en bil köra in i ett tåg och orsaka en rejäl tågkrasch. Kameran ligger kvar medan dem flyr och händelsen hamnar på kameran. Något stort och hungrigt rymmer ur en av vagnarna och snart är militären på plats för att mörklägga medan monstret börjar tugga både maskiner och människor.

Det här är lite som 2000 talets E.T, och det är ju på sätt och vis det den vill vara då Spielberg producerar. Filmen var vad jag förväntade mig av trailern (tryck på bilden) och den är ju regisserad av J.J Abrams så Lost-spänningen fanns lite där. De här var tre av huvudkaraktärernas första film, tre av grabbarna och jag tycker dem spelade väldigt bra. Duktiga små p12:or liksom. Om ni gillade E.T gillar ni antagligen den här.

Genre: Action, Drama, Thriller, Sci-Fi
Betyg på IMDb: 7,8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0