En morgon vid Kroksjön

Alarmet på mobilen ringde klockan elva. Jag gick hastigt upp och gjorde frukost i tron att jag strax skulle åka och gymma med Mathias och sen glida till Grisslinge med honom.

Sen fick ja ett sms om att han skulle ta en körlektion. Hela dagen var paj, för tillfället. Så jag åkte till hopptornen med Morgan & Co. De första jag gjorde var att klättra upp i ett träd, bredvid hoppbrädan. Knäckte av några små grenar som var ivägen och förberedde mig för att hoppa.

Och så gjorde jag de.

Fick inte direkt ett bra utskjut, när jag föll mot vattnet såg ja att jag skulle landa i grunt vatten, med berg under. 'Fuck, nu bryter jag något' tänkte jag i luften. Men jag landade soft, eller... Jag nuddade ju bergbottnen med fötterna, men klarade mig. "Gör inte de där!" skrek jag till grabbarna. Sen voltade vi på som vanligt där, lika kul som alltid.


Morgan skulle prova målbärgare för första gången från 4:an. De gick sådär... Kan hittas på FB om ni är vänner med honom eller Kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0