Övningsköra

Grym låt!


Nej, skojade bara. De här inlägget handlar om riktig övningskörning, jag lovar. Min mamma har fått för sig att köra på motorvägen är det sista jag ska göra när jag övningskör. Hon anser att de är det momentet som kräver störst kontroll på bilen då minsta rörelse och sekunds tvekan kan leda till döden. Hon har varit bestämd med att jag måste kunna parkera mellan två bilar i en uppförsbacke innan jag får ge mig ut på de stora vägarna. Jag har dock motargumenterat många gånger med att de måste vara bland de enklaste.

I ett halvår har jag tjatat och IDAG fick jag köra på motorvägen för första gången. Ni kan ana hur nöjd jag var! Jag körde till Nacka Forum och införskaffade mig en bärbar hårdisk och ett par nya låga converse. De blev tillslut ett par gråa. Letade i varenda affär efter ett par vita men de fanns ingenstans. Ingenstans! Ingen affär hade fått in dem. Jag sjönk liksom så lågt att jag gick in på Stadium, Euroshoe och de där affärerna, men nepp. Så, som sagt, ett par gråa blev de. De får väl duga, antar jag.

Aja, nu ska jag bara lära mig fickparkera i en brant backe. Lär ju gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0