Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II

Se inte trailern, den förstörde mycket för mig! 

Den avslutande delen av Harry Potter gjorde mig inte besviken. Antingen ska man läsa böckerna eller se filmerna, inte både och. Självklart tillhör jag dem som bara ser filmerna.

Vill börja med att hylla Ralph Fiennes för att han är en sådan jävla bra skådis. Hoppas han blir nästa bondskurk, ryktas nämligen om att han är en av dem som kan bli de.

Filmen var mörkare än de andra men hade ändå sina små glimtar av humor och hela säcken knöts ihop. Snyggt foto och bra specialeffekter, förutom en scen. För den som inte läst böckerna var det här i alla fall en nästintill perfekt avslutning. En riktigt bra film som jag kommer se många gånger om. Men den kan inte få högsta betyg av mig, den får 4,5/5 eller kanske till och med 4/5. Varför ska jag skriva nu, men resterande innehåller spoilers.


Å s i k t e r  o c h  s p o i l e r s:

Jag har redan från den 5:e filmen fått reda på att en av 'the snatchers' är en varulv. Men man fick aldrig, inte ens i den sista filmen, se honom bli en varulv. Jag hade velat se honom slåss mot Remus.. Hade räckt med 10 sekunder, men bara någonting. En småsak dock. En annan grej var att jag helt seriöst trodde att Harry skulle dö, men sedan slog det mig att jag sett i trailerna att han skulle slänga sig ut över ett stup med Voldermort och att jag inte sett de än, och att han därför inte skulle dö. Blev nästan arg. Tyckte nästan filmen skulle blivit bättre om 'the boy who lived, came to die' faktiskt skulle komma att dö. På riktigt. Det sänkte den 0,5. Och slutligen... 19 år senare grejen.. WTF?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0