Damfotboll

Som vissa av er redan vet, gillar jag inte fotboll. Speciellt inte damfotboll.

Jag tittar inte på de. Men när jag sitter i köket eller vardagsrummet med MacBooken kan jag inte undgå att höra hur kommentatorerna babblar på. Häromdagen vann tydligen Japan över Sverige och alla klagade på 'hur dåliga svenskar är när de väl gäller' och liknande. Idag var de final hörde jag nyss och Japan vann. Vad jag inte förstår är:

Varför blir de svenska kommentatorerna helt lyriska när japans damlandslag vinner VM-guld? Varför skriker dem ut superlativ såsom fantastiskt?

"Damfotboll är som handikapp-os, man orkar inte kolla efter som man vet att det finns folk som kan det där sååååå himla mycket bättre"

Kommentarer
Postat av: J

Du måste uppenbarligen blivit vald sist varje gång när det var fotboll på gympan, för det är annars helt otänkbart att du inte tycker om fotboll! Gillar du nån sport överhuvudtaget?

2011-07-18 @ 19:46:42
Postat av: Hubbe

Om jag gillar någon sport överhuvudtaget? Nej, egentligen inte.

Gym är kul.

2011-07-19 @ 00:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0