Knarkparty i Djungelboken

Är det något dolt budskap i Walt Disneys Djungelboken? Jag har nämligen börjat fundera över det. Mowgli käkar bananer och blir plötsligt väldigt bejakande och positiv. Baloo flippar och börjar dansa med Kung Louie som högt ropar ut "Ollondildo" och Baloo dansar bara vidare, för att sedan säga att han är påverkad av droger. Och vad är det för 'eld' som Louie egentligen vill ha? Nån speciell kick?
.
"Jag har nått opp till högsta topp men ännu är jag ej nöjd"
och
"Försök inte lura mej gosse, jag inga konster tål. Att lära mig hur eld blir till det är mina drömmars mål. Din hemlighet vill jag veta. Seså - säg hur det går till. Och då blir jag visst en man till sist. Och det är ju det jag vill"
.
Nåväl, titta på videon jag slängde ihop på en kvart. Lite festligt.

Kommentarer
Postat av: David

Bananer innehåller tryptophan som omvandlas till 5-hpt som i sin tur omvandlas till serotonin.

2011-01-25 @ 23:38:56
Postat av: Hubbe

... Och därför blev Mowgli glad när han tryckt i sig några bananer!

2011-01-25 @ 23:41:36
Postat av: Anonym

Japp

2011-01-26 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0