Hot Rod

Jag kände mig sugen på att se en gammal god och rolig film idag. En film jag sett många gånger förr men som jag återigen ville se. Jag körde därför upp filmen Hot Rod på TVn, gjord av The Lonely Island. Om ni inte vet vilka det är bör ni söka på youtube. Nu.
-
Jag tycker att filmen har en sån sjukt festlig handling: Rod är en amatör-stuntman och måste spöa sin styvfarsa för att vinna hans respekt. Men styvfarsan får ett hjärtproblem och orkar därför inte längre slåss med Rod, och för att överleva behöver han en hjärttransplantation. För att ha råd med denna bestämmer sig Rod för att göra ett stort stunt för att samla ihop pengar för att betala för operationen, så han kan rädda sin styvfarsa, bara för att sedan kunna spöa honom och förtjäna hans respekt.

Betyg av IMDB: 6,5
Men jag ger den fanimej en 9/10 inom kategorin komedi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0