Fish Tank + 127 hours

Jag brukar ofta sitta och hänga på moviezine.se, och får därigenom en massa tips. Jag har i helgen sett två filmer jag starkt vill rekommendera och visar därför MZ:s betyg, samt IMDB:s betyg. Aight?

(Klicka på bilderna för att se trailers!)


FISH TANK
är berättelsen om Mia (Katie Jarvis), en stökig 15-åring som bor med sin mamma och jobbiga lillasyster. Hon har stängts av från skolan och är utfrusen av sina vänner. Hennes mamma, som själv var ett barn när hon födde Mia, kan inte riktigt ta på sig föräldraskapet på grund av sin egen förlorade ungdom och bryr sig ofta mer om sina egna pojkvänner och fester än döttrarnas välmående. Men in i deras liv kommer en ny man - Connor (Michael Fassbender) - som är rolig, charmig, snygg och bryr sig om dem alla. Till och med Mia börjar öppna sig för honom.






127 HOURS
är en historia baserad på en verklig händelse. Aron Ralston (James Franco) är en äventyrare som en dag råkar fastna vid ett klippblock, nere i en spricka långt ut mitt i Utahs öken och måste gå långt för att hålla sig vid liv för att räddas.

Kommentarer
Postat av: Johan

fishtank är riktigt bra alltså, dock så dansar ju hon inte direkt bra.. haha



tack för tipset 127 hours måste jag verkligen se!

2011-01-10 @ 18:38:03
URL: http://jcarls.blogg.se/
Postat av: Hubbe

Man blev ju en aning besviken att hon inte dansade så bra då man till en början trodde att den skulle handla om just dans. Sen när man kom fram till att det inte alls var de som var grejen så blev det bara soft att hon inte kunde dansa, de behövdes liksom inte ;)

2011-01-10 @ 20:52:34
Postat av: J

Fish tank verkar ju bara bögig, skärp dig. 127 hours kommer vara grym, har väntat länge nu alltså

2011-01-11 @ 16:10:11
Postat av: Hubbe

J, jag har redan sett Fish Tank, den är inte bögig. Hård, fin, hemsk och sorglig. And fuckin Brittish, grym.



Har redan sett 127 hours den är jävligt bra. James Franco har växt som fan i mina ögon efter den.

2011-01-11 @ 17:38:51
URL: http://skrob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0