Småsaker som förgyllt min dag

Idag åt vi lunch vid medborgarplatsen, provade på Medelhavs Delins kebabrulle. Lite annorlunda var den, då den bland annat innehöll bulgur. Nu vet ni det, men i alla fall. När vi skulle ta tunnelbanan tillbaka till skola delade Arla ut gratis KESO burkar. Detta gjorde mig glad, "Underbart, nu har jag något att äta på bussen påväg till gymmet", tänkte jag.

Träffade farsan på gymmet. Vi skrev på ett nytt kontrakt på WorldClass, 5 år framåt. Väldigt lång tid, men man sparar 6 000 på det, och inte fan tänker jag bli en soffpotatis så varför inte?

Jag körde 12 set bänkpress till att börja med. En jävla massa bänkpress, ja. Trodde jag körde 9 set, men nu när jag skrev ner de upptäckte jag att de var lite mer.
3 set x 10 rep 60kg
3 set x 6 rep 65kg
2 set x 4 rep 70kg
1 set x 3 rep 72kg
3 set x 6 rep 60kg

Nästa pass skall jag prova att köra 8:or på 65. Jag har två veckor på mig till målet, det börjar kännas möjligt.

När jag kommer hem frågar jag "vad har ni ätit?" Det jag får till svar av mamma är chorizo med bruno bönor. Men sedan sker miraklet, mamma frågar nämligen "Vill du ha det?"
"Njae, helst inte", svarar jag. Och då får jag kycklingfilé med ris från igår istället.

Detta gjorde min dag.

Kommentarer
Postat av: Fröjd

BiffN. Glöm inte bort att träna motstående muskler, annars kommer du se ut som en gorilla inom en snar framtid.

2011-02-23 @ 17:18:12
Postat av: Hubbe

Jag ska ju bara köra såhär fram till torsdagen efter lovet. Eller innan dess, måste ju skriva hela grejen också.

2011-02-23 @ 20:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0