Om man tänjer en, tänjer man allt?

DETTA MYNNAR UT TILL EN FRÅGA, SVARA GÄRNA OM DU HAR EN ANING.
.
Till middag idag blev det spagetti med köttfärssås. Medan jag står och lassar på mat på min tallrik hör jag familjen från bordet sitta och diskutera och jämföra vem som har tagit mest mat. De kommer snabbt fram till att pappa tagit den största portionen och undrar varför han valt att ta den mängd han gjort. Vid denna stund sätter jag mig vid middagsbordet. Joel avbryter sin diskussion med pappa och blir tyst i några sekunder medan han kollar på min portion. "Titta pappa, Robert tog ännu mer mat än dig!".
Pappa sneglar på min mat och säger "Men vad fan, du kommer ju tänja ut magen och du håller på sådär!!".
.
Min fråga till er är nu: är detta sant? Blir magen uttänjd om man äter en massa jävla mat? Med största sannolikhet blir magsäcken uttänjd men blir själva magen det? Får man en hängigare mage att behöva lyfta upp på stranden om man trycker i sig mat, om man har tänjt ut magsäcken?
.
Jag såg nämligen en dokumentär för några år sedan om tävlings ätare, och de riktade in sig på en speciell person. Han utskiljde sig för att han inte var fet som alla de andra deltagarna i tävlingen. Och han vann. Han var det året bäst i USA på att äta vad-fan-de-nu-var-de-stoppade-i-sig. Han tävlade inte så ofta så kroppen inte blev överfylld med kalorier och därför gick han inte upp i vikt, men hans magsäck blev något så otroligt uttänjd då han tävlings käkade en gång i månaden eller något liknande. Han kunde tänja ut sin mage ett tiotal gånger sin originalstorlek.
.
Men gör detta huden och musklerna slappa? Bara för att magsäckan kan få en viss volym? Har min pappa rätt eller fel?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej.

2011-02-10 @ 22:11:58
Postat av: Hubbe

NAJS

2011-02-11 @ 14:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0