Konsten att få likes på Youtube

När jag ser på Youtube videos brukar jag inte bara kolla, klicka bort och gå vidare, utan jag brukar titta runt lite. Till exempel brukar jag ta en liten titt på vad för andra videor användaren lagt upp på sin kanal, vad han har för totalt antal visningar och lite sådant. Jag brukar även läsa "högst rankade kommentarer" och gilla dem, om jag faktiskt gör det. Gillar dem alltså.

Jag provade sedan en slug grej på en video. Jag skrev en kommentar, och gick sedan in på min andra Youtube-kanal och gillade den kommentaren. På så vis såg folk att någon gillade den, och började därefter också gilla den. Halvslugt. De är väl så de gör ibland, de där jävlarna som får så många likes.



43 likes va. Jag är stolt.

Har förövrigt snart 26 000 på "totalt antal visningar på mina videoklipp" på youtube. De ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0